www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Ekumenismus

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Gato Posted - 17/05/2009 : 15:48:01
Mám zájem o diskusi na téma společné komunikace lidí s vyznáním i bez něj. Samozřejmě odmítám extrémistické názorové pozice, které pouhou svou existencí dialog vylučují. Takové extrémní názory existují ve věřících i v nevěřících, právě čtu článek od pana Karla Stehlina, katolíka. Říká, že ekumenismus je nepřítel lásky! Připojil bych ho k tomuto textu, ale nevím jak. Možná jej najdete na seznamu.cz.

Kdo chce s druhým komunikovat, musí se sám něčeho ze své pravdy vzdát.
Evropou prochází strašidlo ekumenismu, připojte se!

Ekumenismus má i ekologický význam v krajině pozměněné člověkem.
Ekumenismus je v současném světě velmi důležitý, protože odstraňuje rozdíly a vyzdvihuje společnost tj. to, co máme společné.
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Miloslav Bažant Posted - 24/05/2009 : 08:26:03
Dalibore.

Když budu hodně vstřícný a přistupím k tvému vyjádření s velkou tolerancí, mohu uznat,že všechny bytosti na světě chtějí žít v míru,čili, že máš pravdu. Takový lev chce žít s člověkem v míru,protože z něj má strach. Taková gazelaa by chtěla žít v míru se lvy.Skrátka každý che žít v příjemnu, bez bolesti, stressu a smrti. Jenže je v tom jeden velký problém.Kdyby se vyplnilo přání gazel, lvi by chcípli hladem. Kdyby vir přestoupil na mír s ostatními živými bytostmi zničil by tím sám sebe. Kdyby kráva přistoupila na mír s rostlinami,zašla ba hladem. Takže bohužel. Navíc jediný, kdo je schopný o něčem takovém jako je mír mez živými bytostmi přemýšlet, je pouze a jen člověk. Jenže rozum dává člověku i schopnost uvědomovat si řád světa a respektovat jej ve svých úvahách.Právě to ve tvých slovech nejvíc postrádám. Vytváříš si umělý svět a pokud bych tě měl k někomu připodobnit, pak k K postavě s Londonově Tuláku po hvězdách. Ten tvůj svět je umělý a ve skutečnosti je docela jiný, občas krutý,ale ono to jinak bohužel není možné. Po příjemnu a chybění stressu touží každý živý tvor,ale aby toho dosáhl, jiný živý tvor musí tuto hodnotu ztratit. Bohužel,ale dokud nedokáží alespoň lidé jíst kamení, bude to navždy tak a to bys měl respektovat. Chceš li tedy dosáhnout světa o jakém sníš, pusť se do vědeckého bádání a najdi cestu k přeměně láek nerostných na ústrojné. Najdeš li to,pak nebude třeba v zájmu jednoho života ničit jiný. Je to ve tvých rukách a už se těším na takový uprvaený buližník, stroškou vápence. Vlastně vápance raději ne, protože ten pochází ze schránek živých organismů,které musely zahynout. Takže s troškou jiného chutného kamene. Vývoj a evoluce vede k tomu, že se z nás dozajista stanou kamenožrouti. Jedině to je cesta k tomu míru mezi živými bytostmi celého světa,čili k tvému vysněnému světu.

MB
Dalibor Grůza Posted - 23/05/2009 : 14:29:53
Gato, Miloslave,

základem ekumenismu by měla být má jediná prokazatelná pravda: Že všichni živí tvorové ve skutečnosti chtějí žít ve světě, kde se budou mít všichni rádi a diskuse o tom, co proto udělat a zároveň neskončit pouze u slov, ale snažit se toho docílit rovněž činy těchto ekumeniků.

Takovýto prakticky zaměřený ekumenismus by mohl probíhat, jak mezi věřícími různých vyznání, tak i mezi věřícími a ateisty.

(viz. též www.filosofierovnovahy.sweb.cz )

Miloslav Bažant Posted - 20/05/2009 : 07:01:05
Gato.
Ale ono to tak je?.Filosofie je hledání suvislostí mezi příčinami a následky. Výsledkem filosofie však může být uznaná pravda,ale to je již o něčem jiném.
Ti věčící různých církví jsou rozděleni rozdílností uznaných pravd a jsou ve sporu.Nikdo z nich se nechce svých pravd vzdát a pravdy ostatních považují za chyby a omyly,které škodí víře. Bylo tomu tak tisíce let a nikdy nedošlo ke snaze o spojení,čili ecumenii,ale naopak k zneužívání schopností ve prosúpěch svých pravd. Jakmile však došlo k ústupu lidí od víry, objevila se myšlenka ecumenie a vznikla snaha všechny věřící spojit. Zde je příčina zcela jasná,ale výsledek vůbec není jasný. Katolíci mohou najít společnou řeč s pravoslavnými, mohou pořádat společné obřady,ale s pozic svých pravd jedni ani druzí neustoupí. Katolíci s Evangelíky, či protestanty ? Tam již je velký problém. S katolíci s husity? Obtížné až nemožné. Kčesťani s Buddhisty? Celkem je to možné, díky tolerantnosti buddhistů. Křesťané s židy či muslimy? Totální problém.
Já mám dojem,že ecumenismus je pouze a jen strategický tah katolické vrchnosti ukazující toleranci katolíků, čili to co katolíkům vždy nejvíc chybělo. Cíl je nedosažitelný, ale projevili jsme dobrou vůli a o to jde.Prostě katolíci se dělají lepšími než ve skutečnosti jsou a vlastně je to nic nestojí.
Skus si představit ecumenii ODS a KSČM. S těmi věřícími je to podobné.Zde jde jen o to, nenechat se ušlechtile obelhávat a sledovat ty snahy o ecumenismus s nadhledem a hledat souvislosti.

MB
Gato Posted - 19/05/2009 : 17:35:39
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Gato.

Pokud mojí reakci považuješ za histerickou,pak došlo k nedorozumění. To co se děje zde mezi námi, není ekumenismus,ale diskuse a dalo by se říci hledání moudrosti. To oč se snaží třeba Vatikán,odpovídá tomu co jsem napsal do poslední tečky. Slovo ekumenismus mám spojené spíše s tím Vatikánem a proto jsem odpověděl právě takto.

Mám potřebu a je to i nutné komunikovat třeba i s jehovisty nebo katolíky, abychom mohli vedle sebe jakž takž spokojeně žít. Nic víc. Samozřejmě vnímám ty propasti a nevěřím, že zmizí, ale mlčení je to nejhorší.

Komunikovat ano a mlčení není dobrou cestou)respektive není vůbec cestou) To však není ekumenismus. Ekumenismus je spojení věřících všech církví ve prospěch myšlenky víry spojené s tolerancí odlišností. Nespojuj se slovem ekumeninismus diskusi a filosofii jako takovou.Ta je o hledání moudrosti a výsledkem nemusí být spojení,či shoda.
Souhlasíš???

MB



Slávo,
ty chápeš filosofii jako dynamickou proměnlivou aktivitu a ekumenismus za účelové spojení věřících proti nevěřícím?
Miloslav Bažant Posted - 19/05/2009 : 08:04:18
Sokrate.
Před lety jsem o tom diskutoval s kamarádem,starým farářem.Byl to velmi moudrý a hodný člověk. Vlastně jsem s ním hovořil o stromu znaků a o spojení pravd. Řekl jsem,že vlastně i Ježíš chtěl lidi spojit. On však odpověděl,že je tomu jinak. Sám ježíš prý řekl, že přišel na svět proto, aby lidi rozdělil.(zrno-plevy) Tohle jsem prostě nechápal a tak byla naše diskuse o tom velmi dlouhá a fary jsem odcházel až po druhé hodině po půlnoci. Bavili jsme se i o tom jak jsou křesťané rozděleni, jak proti sobě bojují a tehdy jsem se díky tomu faráři naučil Bibli číst a pochopil jsem tajemství podobenství.Jen tak bokem, mohu dodat zajímavost.Ptal jsem se jej,zda skutečně věří v existenci boha .On věděl že já v boha nevěřím a tak mně odpověděl naprosto upřímně,že nikoliv,ale že je to jeho povolání a těm babičkám a dědečkům svou prací bere strach ze smrti a tím jim dělá stáří sesitelnějším. Zajímavá odpověď od kněze že???
Takže k věci.
Je zde podobenství o hřivnách,které v překladu říká,že on hospodář dal lidem své poznání, hřivnu protože musel odejít ze života, svěřil ji lidem. Tuto hřivnu přijali lidé dvou základních skupin. Jedni jeho poznání přijali jako neměnnou pravdu (dogma) Toto znehybnění jeho poznání je přirovnáno k hřivně do země zakopané, čili je zde vyjádřena stálost a neměnnost. Lidé druhé skupiny jeho hřivnu berou jen jako poznání, nikoliv jako pravdu a napojují své poznání na to jeho,čili rozmnožují jeho hřivnu. Vlastně tím dávají jeho poznání atributy života, čili vývoj a změnu.V těchto lidech je jeho věčný život a proto je jako dobré sluhy chválí a ty kteří jeho poznání přijímají jako pravdu od sebe odhání,protože věděl,že budou ve prospěch uznané pravdy páchat zlo.
A tak se našly celé řady lidí druhého typu, kteří napojili na jeho hřivnu tu svou v zájmu o odstranění zla,které vznikalo zneužitím schopností ve prospěch pravdy. A tak vznikaly upravené varianty ,čili alternativní církve. Ty rozdílnosti v uznaných pravdách však vedou ke sporu a zneužívání schopností mezi těmito církvemi a každý tu svou pravdu považuje za správnou a pravdy ostatních za škodlivé pro křesťanství. A jsme u příčiny těch neshod a bojů mezi křesťany. Je to zajímavá logika,když si uvědomíme,že každý reformátor vlatně připojil k Ježíšově hřivně tu svou a lidé i tuto zakopali do země (dle podobenství)
Proč k tomu došlo? Protože si lidé neuvědomili,že zlo vychází ze zneužití schopností ve prospěch jakékoliv pravdy a nikoliv s chyb které jsou v pravdě obsažené. Opravují chyby a vytváří pravdu novou v jejíž prospěch zneužívají schopnosti a je zde to zlo, které chtěli odstranit.
Uvědomí li si lidé,že zneužití schopností ve prospěch svého já a uznané pravdy je cestou ke zlu ,pak se tento neustále se opakující jev přestane opakovat.
Víra je v ohrožení a věřících ve světě neustále a rychle ubývá a tak vznikla myšlenka spojení schopností všech věřících křesťanů,čili Ecumenismus. V současné době dochází ke snaze spojit všechny věřící proti nevěřícím bez ohledu na rozdílnosti víry a tak se sbližují křesťané s Buddhisty a podobně, dle hesla " je jedno čemu věříš,ale hlavně že věříš." Opět je zde tedy snaha spojit schopnosti, aby mohly být zneužity ve prospěch pravdy víry. Jiný smysl ecumenismus nemá.

MB
Sokrates Posted - 18/05/2009 : 17:31:40
Taky nechápu, proč jsou křestané rozděleni a navíc vedli mezi sebou náboženské války. Nehlásal náhodou Ježíš Kristus jednotu a lásku? Proč já nevěřící vlastně do toho mluvím,když tomu pořádně ani nerozumím.
Miloslav Bažant Posted - 18/05/2009 : 07:47:00
Gato.

Pokud mojí reakci považuješ za histerickou,pak došlo k nedorozumění. To co se děje zde mezi námi, není ekumenismus,ale diskuse a dalo by se říci hledání moudrosti. To oč se snaží třeba Vatikán,odpovídá tomu co jsem napsal do poslední tečky. Slovo ekumenismus mám spojené spíše s tím Vatikánem a proto jsem odpověděl právě takto.

Mám potřebu a je to i nutné komunikovat třeba i s jehovisty nebo katolíky, abychom mohli vedle sebe jakž takž spokojeně žít. Nic víc. Samozřejmě vnímám ty propasti a nevěřím, že zmizí, ale mlčení je to nejhorší.

Komunikovat ano a mlčení není dobrou cestou)respektive není vůbec cestou) To však není ekumenismus. Ekumenismus je spojení věřících všech církví ve prospěch myšlenky víry spojené s tolerancí odlišností. Nespojuj se slovem ekumeninismus diskusi a filosofii jako takovou.Ta je o hledání moudrosti a výsledkem nemusí být spojení,či shoda.
Souhlasíš???

MB
Gato Posted - 17/05/2009 : 21:03:38
quote:
Originally posted by Miloslav Bažant

Gato.
Ekomenismus je cestou ke spojení schopností všech věřících proti nevěřícím. Věříš v jakoukoliv podobu boha a proto spoj své síly s ostatními věřícími ve prospěch pravd víry. Kdyby tohoto smyslu nebylo, ekomenismus by byl každou církví ,každým věřícím určité pravdy víry odmítnut. Ekomenismus je obdobou známého komunistického "Proletáři všech zemí spojte se." Jen místo proletářú jsou zde věřící. Pro jednání dle věty druhé je to naprosto typické.Každý, kdo chce zvítězitmpotřebuje schopnostikteré potom zneužije ve prospěch své uznané pravdy. Kdyby se ten úmysl naplnil a víra by zvítězila, skončí tím potřeba ekomenismu a porvou se mezi sebou jako koně o to, kdo bude mít větší moc, o to kdo má pravdu a kdo se mýlí a podobně. Potřeba ekomenismu vznikla díky odvracení se lidí od víry a z toho plynoucího nebezpečí pro víru jako takovou. Každý věřící je dobrý ať věří v jakouoliv podobu boha.
Zde není o čem diskutovat, jen se dívat,protože právě toto povede ke zničení víry.Dělí je tolik, že se navzájem poperou. Jako myšlenka je to však celkem mazané.Ekumenie mezi věřícími a nevěřícími je nereálným nesmyslem.
Kdyby šlo o otevření diskuse mezi pravdami a byla stanovena pravidla znemožňující spor,pak bych pro to udělal vše, co je v mých silách,protože by tím zmizel spor mezi pravdami a zvítězil mír a život. Pouze toto by spojilo věřící s nevěřícími a bylo skutečnou ekumenií. Vzdát se omylů tím, že je poznáno že to omyly jsou není ztrátou, ale ziskem a to stejnou měrou pro věřící, jako nevěřící. Pro to, ale musí být vytvořeny podmínky. Vzdávat se toho správného a dobrého v zájmu boje proti nevěřícím je mírně řečeno nedobré. Myslíš Gato, že by se mohli shodnout na tom, že mesášem byl třeba Mohamed,že by to křesťané či židé přijali??? Jakmile je však ohrožena víra jako taková, potom je každá cesta k záchraně dobrá.(alespoň na čas)

S ekumenismem je to jako s romskými rody, které se navzájem perou. Ohrozíš li však kohokoliv z nicch, spojí se a namelou tě. Potom ve rvačce pokračují.

MB



Slávo,
dík za trochu hysterickou reakci. My na fóru praktikujeme taky trochu ekumenii, komunikují tu spolu věřící s nevěřícími a to je správné. Nemáme, věřím, zájem o spojení vlastních schopností a o jejich zneužití. Já nemám potřebu získávat ovce do svého ovčince a ani se spojovat s jinými pastýři, abychom měli větší stádo. Mám potřebu a je to i nutné komunikovat třeba i s jehovisty nebo katolíky, abychom mohli vedle sebe jakž takž spokojeně žít. Nic víc. Samozřejmě vnímám ty propasti a nevěřím, že zmizí, ale mlčení je to nejhorší.
Miloslav Bažant Posted - 17/05/2009 : 18:28:25
Gato.
Ekomenismus je cestou ke spojení schopností všech věřících proti nevěřícím. Věříš v jakoukoliv podobu boha a proto spoj své síly s ostatními věřícími ve prospěch pravd víry. Kdyby tohoto smyslu nebylo, ekomenismus by byl každou církví ,každým věřícím určité pravdy víry odmítnut. Ekomenismus je obdobou známého komunistického "Proletáři všech zemí spojte se." Jen místo proletářú jsou zde věřící. Pro jednání dle věty druhé je to naprosto typické.Každý, kdo chce zvítězitmpotřebuje schopnostikteré potom zneužije ve prospěch své uznané pravdy. Kdyby se ten úmysl naplnil a víra by zvítězila, skončí tím potřeba ekomenismu a porvou se mezi sebou jako koně o to, kdo bude mít větší moc, o to kdo má pravdu a kdo se mýlí a podobně. Potřeba ekomenismu vznikla díky odvracení se lidí od víry a z toho plynoucího nebezpečí pro víru jako takovou. Každý věřící je dobrý ať věří v jakouoliv podobu boha.
Zde není o čem diskutovat, jen se dívat,protože právě toto povede ke zničení víry.Dělí je tolik, že se navzájem poperou. Jako myšlenka je to však celkem mazané.Ekumenie mezi věřícími a nevěřícími je nereálným nesmyslem.
Kdyby šlo o otevření diskuse mezi pravdami a byla stanovena pravidla znemožňující spor,pak bych pro to udělal vše, co je v mých silách,protože by tím zmizel spor mezi pravdami a zvítězil mír a život. Pouze toto by spojilo věřící s nevěřícími a bylo skutečnou ekumenií. Vzdát se omylů tím, že je poznáno že to omyly jsou není ztrátou, ale ziskem a to stejnou měrou pro věřící, jako nevěřící. Pro to, ale musí být vytvořeny podmínky. Vzdávat se toho správného a dobrého v zájmu boje proti nevěřícím je mírně řečeno nedobré. Myslíš Gato, že by se mohli shodnout na tom, že mesášem byl třeba Mohamed,že by to křesťané či židé přijali??? Jakmile je však ohrožena víra jako taková, potom je každá cesta k záchraně dobrá.(alespoň na čas)

S ekumenismem je to jako s romskými rody, které se navzájem perou. Ohrozíš li však kohokoliv z nicch, spojí se a namelou tě. Potom ve rvačce pokračují.

MB

www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000