www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Filosofie
 Libovolné téma
 Nekonečno vnitřní

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Vacop Posted - 20/02/2009 : 12:22:11
Zdravím všechny do diskusního fóra. Duchovní růst člověka může být – nebo i bývá – nekonečný, máme možnost posouvat hranice vnitřního rozvoje. Ale je otázka, co je vlastně duchovním růstem, jestli tím, že se limitně blížíme k určitému "poznání", ke kterému, kdybychom došli, dostali bychom se třeba "na začátek", potom se vůbec o nekonečno nejedná. Co se týče prostoru fyzického, při představě nekonečna se mi „zlomí mozek“ námahou a na žádný důkaz nepřijdu. Souhlasím s názorem „cosmic 777“, že je lépe se snažit o pocítění nekonečna na vlastní kůži a nesnažit se ho dokázat. Myslím, že paradoxně dojdeme k důkazu nekonečna právě když se ho dokázat nebudeme snažit, ale nějak ho sami prožijeme.
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Miloslav Bažant Posted - 24/02/2009 : 12:39:55
vacope.
Souhlasím,ale přece jen bych cosi doplnil. Já bych řekl,že hloupým je ten, kdo svým myšlením a skutky sám sobě škodí. A punctum. Soud jiného člověka je vždy relativní. Ukáži to na příkladu. Jeden člověk poznal,že bude li svých schopností využívat ve prospěch druhých bude to v důsledku sloužit jemu samému,protože tím vytvoří u těch ostatních lásku k sobě a oni mu budou své schopnosti dávat,čím on získá víc, než kdyby se snažil totéž získat zneužitím svých schoopností. A tak uvidíš člověka jež by rodal poslední košili a pro druhé by se udřel a řekneš ejhle to je hloupý člověk. Budeš se divit, že všichni tomu hlupákovi pomáhají žít,že využívají schopnosti v jeho prospěch a budeš říkat,že ten hlupák má stěstí na lidi kolem sebe. Sám budeš využívat svých schopností ve svůj prospěch a budeš se divit,že vzhledem k tobě titíž lidé jednají jinak, že zneužívají svých schopností ve svůj prospěch a ty ztrácíš zatím co jsi tím zneužitím svých schopností měl cosi získat. A nyní mně řekni, kdo je tím hlupákem? Samozřejmě nemluvím o tobě,ale všeobecně. Můžeš užít člověka A a člověka B. S pohledu člověka A který poznal zákonitost a dle ní jedná je tím hlupákem člověk B, protože jeho jednání vyvolává odpor a vede k zneužití schopností druhých v jeho neprospěch, čili jedná proti svým zájmům. Člověk B však jedná tak jak je běžným a rozšířeným zvykem ve společnosti,čili své jednání považuje za správné,protože mu slibuje zisk.Proto považuje za hlupáka toho člověka A. A nyní rozhodni, který z nich je hloupým.

MB
Vacop Posted - 24/02/2009 : 09:29:17
Dobré ráno,
co člověk pociťuje jako hloupost nemusí ve skutečnosti hloupostí být. Souhlasím s MB, že člověk, který nepochopí hlubší vhled druhého, ho považuje za blbce. Vždycky se ptám, kdo je kompetentní určit, čí vhled je hlubší. Logicky ten, "kdo vidí víc", ale domnívám se, že i člověk primitivní, který nechápe hlubší dimenzi druhého, může mít intenzivní pocit, že druhý je hlupák, protože "si vymýšlí kraviny" a nechápe jím uznávané primitivní hodnoty.
Napadá mě ještě jiný případ. Někdo dlouhodobě předstírá hloupost, aby se vyhnul "konkurenčnímu boji" intelektu s okolím, protože se domnívá, že okolí může být intelektuálně silnější, a nechce se ukázat jako slabší v případě, že by se odkryl. Pokud cíleně vystupuje jako "hloupý", má pocit vnitřní převahy, možná se dobře baví, jak na ostatní vyzrál, a "dobře ví", že ve skutečnosti hloupý není.
Pocit, že jsme narazili na blbce, často přichází v různých situacích běžného života ne proto, že by druhý skutečně byl hloupý, ale v důsledku nedorozumění, stresu, nepozornosti, nebo předpojatosti. Nekonečnost lidské "hlouposti" pociťuji v nuceném kontaktu s člověkem, kterého znám, a u kterého cítím nemožnost navázání vnitřní komunikace. Na druhou stranu se domnívám, že, tak jako je mnoho druhů inteligence (analytická, sociální, emocionální, ...) je i mnoho druhů hlouposti, a zdá se mi, že většina lidí není hloupých ve všech oblastech, tak jako člověk nemůže být ve všech oblastech inteligentní.
S přáním pěkného dne,
Vacop
Miloslav Bažant Posted - 21/02/2009 : 08:30:07
Evžene.
Ano to řekl Albert dost vtipně,ale skus definovat lidskou hloupost a zjistíš, že to vůbec není lehké.Za hloupého totiž můžeš považovat i člověka, který ve svém poznání došel tak daleko,že nejsi schopný to co tvrdí pochopit,čili to považuješ za hloupost. Já bych řekl, že výraz hloupost lidé užívají, aniž by přesný smysl tohoto slova znali.

MB
Evžen Posted - 20/02/2009 : 17:48:49
Můj názor na nekonečno plně vyjadřuje výrok Alberta Einsteina:

"Jen dvě věci jsou nekonečné - vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist."
Albert Einstein
Miloslav Bažant Posted - 20/02/2009 : 14:30:39
Vacope.
Vítám tě mezi námi.
Zajímavá myšlenka vnitřního nekonečna. Pokud se jedná o nekonečno poznání lidstva,pak ano. Pokud by se jednalo o nekonečno jedince, pak toto je dáno mnoha vlivy, které toto limitují a potom nekonečno není tím správným.Předpokládám tědy, že hovoříč o nekonečnu lidského poznání,čili lidstva.Již jsem zde o tom hovořil v souvislostí s pravdou a přirovnal jsem toto k nekonečně velé ploše, na níž je malá kaňka a ta kaňka označuje lidské poznání.Ta kaňka se každým lidským poznáním překračujícím jejé hranice rozšiřuje a rozšiřovat se bude do nekonečna a stále to bude vzhledem k nekonečnu ta maličká kaňka.
Hovoříš o možném kruhu ,čili návratu k výchozímu bodu.Ten kruh je však možný pouze uvnitř té kaňky i když může být považován za krok rozšiřující tu kaňku.Jenže k tomu dochází jen u jedinců, či skupinek lidí zatímco ostatní pokračují dále v rozšiřování té kaňky.Celek, čili lidstvo by k čemusi takovému nemělo dojít i když i to je možné.
Snaha pochopit nekonečno je vyplňovám dotazníki pro příjem na psychiatrické klinice, čili to člověk nesmí brát příliš vážně. Procítit nekonečno je imo prázdná fráze,která mně nic neříká.Cítit znamená vnímat a nekonečno není možno vnímat. Já jsem to za sebe vyřešil představou mikro a makrokosmů a tato fikce mně ukázala nesmyslnost zabývat se nekonečnem zcela zřetelně.

MB

www.FILOSOFIE.cz Diskusní fórum © (c) 2009 webmaster Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000